BlOg ArChIvE

Wednesday, August 4, 2010

Melewatkan Solat Dan Menjamaknya

Perkara ini terjadi kerana sibuk mengurus urusan rumah tangga, berbelanja yang tidak mengenal waktu dan keperluan dan bermain dengan anaknya, atau perkara yang lain. Kadang-kadang kaum wanita sengaja mengakhirkan solat Isyak, kerana memakai solekan dan alat kosmetik lain ketika keluar daripada rumah. Disebabkan terlambat pulang ke rumah, sehingga membuatnya terlambat untuk tidur. Hal ini akan menyebabkan wanita tersebut terlewat untuk menunaikan solat Subuh pada keesokan harinya sehingga terbit matahari. Ini adalah tanda orang yang munafik, kerana sikapnya yang suka melalaikan solat untuk tujuan yang lain dan tidak melaksanakan solat pada waktunya. Awas kepada semua kaum wanita. Janganlah kamu digolongkan di dalam golongan yang tidak mendapat keredhoan daripada Allah S.W.T.

2 comments:

~Mia Mira~ said...

Salam...
First of all, thanks to you by manage a good blog like this to advice imperfect muslimah like me.
Even it just a little piece of advice but, it is what I need to feed my soul especially in today's life.
Here, I would like to suggest you to read one of my favourite book (RIWAYAT BIDADARI SYURGA) to let you know better about muslimah.In my point of view, its such a great book for me. Its written by Munif Ahmad(Publication: Hijjaz Record Publishing)
Just wanna share with you, as what people said: SHARING IS CARING ^_^

cHe LaN said...

waalaikumsalam..
had u know that all of people in this world is not perfect..it is same like me..i also not perfect but i together with my lovely future wife want to find a way to be a perfect persons..we also want to make other people follow our way in order to be a better human in the future n hereafter..insyaallah..for the book that u tell me in your comment before, i will find it in term to learn how to create a good muslimah in this era..oh ya..if u have any question about something, u can ask me..insyaallah we will fulfill all of your answers..TOGETHER WE BUILD A GREAT MUSLIMAH..

Powered By Blogger